8 Eylül 2012 Cumartesi

1 YAS ATESİ: İLKLER





19 agustos atesin dogumgunuydu..bayrama denk geldi...ve doktor da bayram oncesi kan tektikleri ve genel kontrolu icin 17 sinde gormek istedi..gitmeden once ilk kez kan alinacagi icin, icimde turlu turlu hezeyanlar, yer yer gok gurultuleri, simsekler olusmasina bir turlu engel olamadim...

acaba ne tepki verecek, cok aglayacak mi, cani kimbilir nasil yanacak bla bla seklinde hizli kalp atislarimla gecirdim gunlerimi...sonra dedim kendine gel..rahat olmaya calis..her cocuk bunu yasiyor..seninki can da diger cocuklarinki ne seklinde yaftalarla kremler surdum yuregime...iyi de geldi..ilacimiz icimizde, kendimizden baska birinden merhem istemeye hakkimiz yokki...kaldi ki bu dusunceler karamsarligi da getiriyor bana..o zaman enerji dengemiz altust oluyor... ister istemez benim yansimam Atesi etkiliyor...hemen toparladim neyse ki...

Bizim kucuk adam 1 yasinda ama, gelisimi yani ozellikle boyu 17 aylik cocuk olculerinde..kilo tam 1 yas erkek cocuk normallerinde..ve beklenen an... gelisim kontrolunden sonra geldi...kan tahlili zamani....kan alinirken onu sıkı sıkı tutmak zorunda kaldim..o agladi...benim gozlerden otomatik olarak yas akmaya basladi..benim icim acidi, onun cani yanarken..neyse hemen lolipop sekeri koymuslardi kaselere acil durum icin...hayatinda bu vesileyle ilk defa seker yalamis oldu:)))) cok sevdi..birden sustu, sanki az once hastaneyi inleten o degilmis gibi..sonrasinda rutin 1 yas goz kontrolunde astigmat cikti 2,25' e 1,20 ...once ufak capta sok oldum ama sonra sukrettim..dr subat ayinda tekrar bakacak eger degerler ayniysa gozluk verecegini soyledi...gerek kalmayacagini hissettim..iyiyi dusundum..sparisi verdim..

bu arada yemek problemimiz yok cok sukur...bildigin obur..ne versen yiyor..omlet ve makarnagiller haric..omleti balla verince, bir sure kaniyor, farkedince isyannnn...en sevdigi kahvalti krep, fransiz tost ekmegi (yumurtali ekmek) menemen..zeytin peynir domates de seviyor...simdilik..hergun taze fasulye,kabak ve balik versek, hic itiraz etmez..Tabi 1 yas denilince akla yuruyen, herseyi yiyebilen, algilayan bebek geliyor..fakat her bebegin kendine ozgu bir gelisimi var..bizim ates bocegi emeklemede bir seviye yukseldi artik intermediate degil...merdivenleri de emekleyerek cikmaya basladi..koltuklarda siralamasi ise, genellikle uzerinde istedigi bir oyuncak oldugunda onu yere atmak icin bir cirpinma oluyor...bugun yazlikta ilk defa uzun sure sıkılmadan denizde kaldi..gunun mucizesiydi bize sunulmus...ayaklarini, ellerini cirptikca mutlulugum 2 kat artti..daha niceler yasanacak...ilkler...saskinliklar..


Bu yaziyi onun guzel lugatiyla bitirmek en sahanesi:))




1 yas atesi serisinin devami yakinda yeni konusuyla karsinizda:))

Sevgiler, cicekler, ates bocekleri

Muge

- Posted using BlogPress from my iPad

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder