25 Şubat 2013 Pazartesi

GELİP GİTMELER





İçimde bir bulut, bir güneşlik hissi. Sabah binlerce kez şükürle gözlerimi açtım. Öylesine şanslıyız ki. Bunları düşünürken Ateş uyandı. Yanıma aldım ve sabah rütinimiz;
"onun seçtiği bir kitabı okumak"
Okurken çocukluğuma dalıp gidiyorum, karışıyorum birden, tekrar ateşe bakıyorum, nasıl da şanslı, annesi onun için kitaplar seçip okuyor. Kitap bitince ayaklarını yemem için bana uzatıp, "ham" diyor. Yukselen gurularımla, gülümseyişim yüzümde takılı kalıyor sanki. O an dunyada sadece ikimiz kaliyoruz. hislerimin karsiligi ancak bu olabilirdi.

Hersey tabii ki surekli toz pembe degil...arada bir delirdigim olmuyor degil..neyse ki kontrolu elden birakmiyorum. Anneysen delirme hakkin vardir. Arada gelebilirler. Bir nefes alirsin, bir cam acarsin, oh mis...nefes terapileri, sukurler, sanssizlar, secme sansi olmayanlar, saglik dileyenler, katlananlar vs. derken hopppp yine eski sen olmussun. Pek uzun soluklu olmuyor bendeki bu haller. Zaten yapim geregi zorlasamda tam manasiyla, hakkini vererek delirme yetimin oldugunu sanmiyorum. Sanirim merakimdan deneme zorlama isinma turlari yapiyorum. Eh onu da beceremiyorum. Sanirim calisma hayatima verdigim bu ara beni boyle yapiyor, ikilemde birakiyor. Gitsem mi kalsam mi...elimi uzatsam mi yoksa uzatmasam mi...sonra ates cucesi benim arkamdaki minik golgem " anni annee,muck muck" diyor kosarak, sevgi kelebegim...birden aniden vazgeciyorum. Sayduyum bu dogru diyor. Anneysen sagduyuna guveneceksin. O bilir, o yon verir sana ve omrune diyerek soylene soylene itiyorum zamani.

Şu an bu satırları yazarken, yine sıkça ziyaret ettiğim cafelerden birindeyim. Ateş böceğim mışıl mışıl uyuyor, anne ise türlü türlü gelgitlerde.Bazen bu büyünün bozulması bile midemde bir kramp hissi yaratıyor. Öyle güzel bir noktadayız ki..rütinler, ritüeller, sevgi, aşk, anlayış, özgür bırakmak vs. Kim verecek bu hissi, kim onu tam anlamıyla "anlayabilecek" kim benim kadar "saygı duyabilecek" ya bir yerde eksik gedik olursa, ya psikolojisi bozulursa, ya da su an yeme içmesi mukemmel seviyede olan miniğimin iştahı giderse...derken yine başa dönmeler..öte yandan denemeden nasıl bilebilirizkiler...olur bunlar...olacak....evet belki de herkes geçti bu dönemden ...hazır hissetmek ve aksiyon almak...ne denir ki...bu annelik rütbesini aldım alalı karmakarışığım..cook hassas bir o kadar iç sızısı..

Hayırlısını dileyelim, doğru zamanda diyelim.

Sevgiyle ışıkla

Müge

- Posted using BlogPress from my iPad

26 yorum:

  1. şuan benim hislerime öyle tercüman oldunki benimde karşıma iyi bir fırsat çıktı evime yakın dolgun bir maaş bir yandan çocuğun geleceği için iyi olur hem evede yakın öğlen gider gelirim diyorum sonrada kendini bunlarlamı kandırıyorsun güzin. rüzgar sana alıştı şimdi onun düzenini nasıl bozacaksın diyorum. bendede fena halde gelgitler var ve karar vermek için fazlada bir zamanım yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne diyeyim kafam cok karışık, hakkımızda hayırlısı olsun diyelim.

      Sil
  2. Hep böyle Değilmi hep sanki bi gün bozulacakmış gibi hatta sanki zaten benim değilmiş gibi. Ama bu ev bu can feda evlatlar bizim, biz onların anneleriyiz:)) aklıma gelen çoğu şey başıma geliyor ben bu yüzden sağlığı iyi ise başka hiçbirşey düşünmüyorum öksürük aklımdan geçse ertesi gün bizi buluyor:) düşünme canım en iyisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim belki de rahat olmak lazim, cok tesekkurlee, sevgiler

      Sil
  3. Sanırım her annenin girdiği ruh durumu bunlar... En güzeli içinden geleni yap, nasılsa zamanı geldiğinde iş seni bulur...hiçbir kararın seni mutsuz etmesin, tadını çıkar...
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim icime su serptin birden, zamani geldiginde is beni bulur, ani yasamak en guzeli
      Sevgiyle isikla

      Sil
  4. Anneliği o yoğun duyguyu, o Aşkı tarif etmek çok zor sanırım. Her kadın-anne nasıl anlatacağını bilemez diye düşünüyorum. Hani demişsin ya? annelik delilik halidir diye, en iyi anlatan cümle bu heralde :)
    Ateş çok şanslı, senin gibi bir annesi olduğu için. Sen çok şanslısın tüm bu duygularını dile getirebildiğin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslicim, kesinlikle normal degilim, bir delilik hali icindeyim bu cok net :)))) ben de cok sansliyim, yazimin altinda aslinin da bu degerli yorumu oldugu icin
      Sevgilerrr

      Sil
  5. Aynı duraklardan geçiyoruz tatlım aynı sorgulamalardan..O sorgulayışlardan dilerim hep doğru yollara çıkarız ve dilerim çocuklarımızda doğru insanlarla karşılaşırlar..
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharim umarim cikariz bu karmasaliktan diyeyim:) hakkimizda en hayirlisi dogru zamanda bizi bulsun. Sevgiyle isikla cnm benim

      Sil
  6. Mügeciğim duyguların, yaşadıkların çok normal. Diğer arkadaşların da yorumlarını teker teker okudum hiç farklı değil. Ben, ikizlerim 3 aylıkken onları emin gördüğüm kucaklara teslim ettim. Annem ve kayınvaldem. Hiç gözüm arkada kalmadı. Sevgiyle büyüdüler. Sonra bakıcı ablamız girdi hayatımıza. Sevgi dolu devam etti o da. Daha 6 aylıklardı. Nöroloji dr'na gittiğimizde bu çocuklar ne kadar mutlu. Gülümsüyorlar. Bebeklerde gülümseme az görünür. Bebekler gülerler genelde dedi, gülümsemezler. Kim bakıyor bu çocuklara deyince anneanne ve babaanne dönüşümlü geliyorlar dedim. Sevgiyle büyütüldükleri ne kadar belli dedi. Bu konuda şanslıydım tabi.. Böyle bir olanağın varsa güvenebileceğin ellere teslim edip çalışma hayatına dönmek mantıklı geliyor bana... İş bulmak da her zaman kolay değil çünkü. İş hayatına uzun bir süre ara verip sonrasında iş bulabilmek bazen sıkıntılı olabiliyor. Bak bana kızlarım rahatsız olmasına rağmen çalışıyorum. Bu bizi hem ekonomik olarak rahatlatıyor. Hem benim psikolojime iyi geliyor. Hem eve döndüğümde daha kaliteli vakit geçirmeye çalışıyoruz. Diğer yandan benim dışımda başkalarıyla vakit geçirdikleri için bağımlı yetişmiyorlar. Herkese bırakabiliyorum rahatlıkla. Yabancılamıyorlar. Sosyalleşiyorlar. Kendini hazır hissetiğin anda eyleme geçmelisin. Sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytulcugum, yine herzamanki gibi bana bu degerlinyorumunla isik oldun, bir isaret oldun. Soylediklerine katiliyorum. Cok sansliymissin gercekten, annen, kayinvaliden ve bakici ablaniz tarafindan. Benim once herseyin en iyisini ben yapiyorumlardan kurtulmam dizginlemem sart. Bunu hafiflettigimde kesinlikle donus yapacagimdir. minislerini ve seni kucakliyorum.
      Sevgiler canimmm

      Sil
  7. Ben de bu sıralar ev dışında cocuklardan uzak birşeylere ihtiyacım var anne olmak belki dunyanın en değerli mertebesi ama her kadının da mutlu olacağı birşeyleri yapmaya cocuklardan basını kaldırıp nefes almaya ve kendine ailesine uzaktan bakabilmeye ihtiyacı var bence. Eğer mutlu olabileceğin bir is bulabilirsen şanslısın ama seni mutsuz edecek hayatını daha da zorlaştıracak bir ise girmek hayatındaki angaryaları arttırmalardan başka bir ise yaramayabir ateşi gireceğin ısı sen daha iyi tanırsın ve bunlara gore en iyi kararı verirsin ins

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah canim dedigin gibi olur...mutlu olacagim ve ogluma vakit ayirabilecegim diyelim. Cok tesekkurler sevgiler

      Sil
  8. Mügecim çocuklu annelerin çalışma hayatına ara verince özlemesi çok doğal, benim şahsi kanaatim -katılırsın katılmazsın- konuşacak ve başına gelenleri, iyi kötü anneye,babaya aktaracak yaşa gelene kadar yuva, bakıcıdan uzak durmak (anneanne, babaanne olabilir) çünkü güvenemiyorum mazallah gazetelerde neler okuyoruz hani kamera koyuyorlar gözüm gibi baktığım bebeğe döven mi ararsın, yere atan mı...yazık değil mi tüm psikolojisi o yaşta bozulur...:(((ama aklı başına gelince yuva vs. olabilir...Ateş'i ben de ham yaptım:)) tabii son karar senin...güveneceğin birileri varsa emanet edebileceğin sorun yok..maksat güvenecek insanı bulmakta......
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelik zor zanaat gercekten...daima kafa karisikligi daima ic sizisi...hayirlisi diyelim canim cok tesekkur ederim...

      Sil
  9. iyi annesin tebii.
    bak üç yaştan sonra kreş filan derler.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyleyim di mi:))) ah canım beklermı bu yürek o zamana kadar bi le mi yor um... Hadi hayırlısı diyelimmm :))

      Sil
  10. Senin bu cafelerden yazmaların ne kadar güzel oluyor,tamamen doğal..akıyor, gidiyor:)Sağduyuna güven canım,o doğru zamanı sana söyleyecektir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacım o zaman inanılmaz bir ilham geliyor dediğin gibi akıyor sanki :))) kesinlikle sagduyum ne zaman ders, cook tskler optum egeni seni

      Sil
  11. Yüreğinin sesini dinle Mügecim, o her zaman doğru olanı söyler,hele ki anneysen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım en iyisi dediğin gibi yapmak...cok teşekkürler

      Sil
  12. Dogru zamanın büyüsüne inan:) belki bu güzel yazıların toplamından bir şey çıkacak belki de bambaşka bir şey ama zamanı gelince o zaten haber verecek 'Ben geldim!' diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raykacım ne güzel söylemişsin, doğru zaman diyelim hayırlısıyla gelmesini beklemek en güzeli ...

      Ben geldim demesini heycanla bekliyorum :))))

      Sevgiler

      Sil
  13. Müge merak ettim, iyisin dimi?

    YanıtlaSil
  14. Aslıcım canım iyiyim çok şükür öyle çok yazı var ki birikmiş bir türlü vakit yaratamadım. Cok incesin , cok naifsin cnm saol
    Yeni yazım için birinin bana dokunması gerekliymiş öpeim sevgilerr:))

    YanıtlaSil