18 Temmuz 2013 Perşembe

PRENSES VE GEÇİMSİZ KÜLKEDİSİ






Çok alıştım güne erkenden başlamaya. Sabah 06:30 bizdeki mesainin başlangıcı. Minik eller havaya kalkmış "mugi anne kucak" diyor. İşte tam o noktada aslında prensesken külkediliğine geçiş sertifikamı kucaklıyorum:) ama daha nicesi de, yarım yarım konuşmaya çalışan oğluma büyük bir hayranlıkla aşkla bağlılığım!

Herşeye herkese rağmen! Bu iyikiler kısa sürüyor nedense

Geçimsizim son günlerde, en çok da kendimle!



Sürekli -kırık parmağımın psikolojik etkisiyle diyelim- halimden şikayet eder oldum. Kitap okuyamıyorum, sinemaya gidemedim, kendime zaman yaratamıyorum, aman Ateş düşmesin, yani helikopter anne kadar değilim, biraz da sen ilgilen Barış, benim de bir canım var! ben de insanım Barış! biraz empati kur Barış...aslında ne için bu mücadele! ne yaparsam kendim için! dinlenmek resmen bir lüks oldu gibi gibi derken... bu durumlardan da en çok nasibini alan eşim Barış:) Ateş uyududuğunda ise, temel yaşam yakıtından yoksun, sonsuz bir uyuşukluğa gömülmüş hissediyorum! şikayetlerin sonu yok anlayacağınız:) Aslında böyle değildim. Olumsuzluklarda bile şükreden, farkındalıklarla yaşayan ben değilmişim gibi, içime benden habersiz başka biri yerleşmiş ya da paraşütle sanki bilinmedik bir dünyaya indirilmişim gibi! Yabancılaştım bu aleme! Tahammül sınırlarım öyle düşmüş ki, bundan Ateş' imin etkilenmesinden çok korkuyorum! Bazı zamanlar ise, yürüyen her şeyin bana doğru hareket ettiğini sanıp, sinirleniyorum. Eskiden sabahları uyanmak ayrı bir neşelik hissi, melodik bir umut ışığıydı, ama şimdi tam tersi, oflara poflara bağlamalar, keşke sevmeyen dilimden dökülen milyonlarca keşke, kelime hazinemi bloke etmiş durumda. Arada hepimize olur, gelgitler, inişler çıkışlar ama bu sefer bende uzun sürdü. Neredeyse 1 ay oldu. Bu arada iş hayatıma bu kadar uzun süre ara verişim de büyük etken! Yine yeniden her zaman olduğu gibi bu bilinmezlikten yazarak sıyrılmak ve baş etmekten başka çarem kalmadı. Her dibe düşüşümde, mutluluk hallerim gözümde canlanır. En mutlu anlarım film şeridi gibi akar. Çocukluğum değil de, daha bilinçliyken kendi kendimi mutlu etmeyi öğrendim ben! En çok da 20 yasindayken, doktorluğu bilmeyen birinin lösemi teshisi kondurmasiyla yasama gucumu kesfettim. Metanetli nasıl olunurmuş 6 saat süren yolculuk esnasında anlamış bulundum...belki de son zamanlarım ve hatıra kalsın diye hayatla dalga geçtim ve kendimce müziği açıp, kamerayla belgesel çekimi yaptım:) kendimin ücra köşelerindeki odalarına ulaşmıştım. Kaybedecek de hiçbirşeyim yoktu. Sonra yanlış teşhis konulduğunu öğrendiğimde kendime bir söz verdim. Tazelenmiştim ve her bir parçam yenilenmişti. Zaman kısaydı ve nefes aldığımız sürece umudumuz sonsuzdu. Yıllar var, sözümden tam anlamıyla dönmedim... hiçbir kimse ve hiçbir durum beni bu denli dibe vuramazdı... O zaman neden duruyorum:)

Oysa ne çok neden var mutlu olmak için. Oysa ne çok artılar var hayatımda. Mesela şu an, babasından yazlık nedeniyle uzağız ve bunu fırsat bilerek, yanıma aldığım ateşim böceğimin uyurken minik ayaklarını ve yanaklarını öpmek, nefes alışını izlemek mutlu olmaya yetmez mi?


Yan odada uyuyan 87 yaşındaki anneannemin hayatta olması, hala dinç olup, tüm gençlere taş çıkarması ve bizimle bu ortamı paylaşması, güzel eski istanbul yemekleri pişirmesi, mutlu olmaya yetmez mi?






Kalabalık bir aile olmak, annemle canım yiğenimin, Duru meleğimin koyun koyuna uyumaları, burada bize renk katmaları mutlu olmaya yetmez mi?





Güzel çiçeklerin var ise, sen hala onlarla konuşabiliyorsan, o zaman umut var demek ki! Mutlu olmaya yetmez mi?


10 dk bile olsa bir nefes molası verebiliyorsan, mutlu olmaya yetmez mi?




Saglam durmanin tek sarti saglikli ayaklar ise ve bunlara sahipsen, mutlu olmaya yetmez mi?




Eğer merhametin, vicdanın çok canlıysa, bahçene yerleşmiş olan minik yavrularıyla, anne kediyi beslediğin her andan büyük haz duyuyorsan, mutlu olmaya yetmez mi? Yeşil gözlü güzel kedinin sabahları kapıda bekleyip, kendini hatırlatmasına bayılıyorum




Ateşin kurduğu her cümlede ayaklarım yerden kesiliyorsa, mutlu olmaya yetmez mi? "Annem" dediğinde bulunduğum yerde eridiğimi hissediyorum. Birşey isterken "lüdennn annem" diyor:) hiçbir cümlesini hiçbir ilkini kaçırmamam büyük mucize işte!

Mis gibi çilek reçeli kokan evden ayrılıyorum ve şezlonga uzanıp, 10 dk için gün ışığıyla aydınlanmayı seçiyorum

Evetttt daha iyiyim:)

O zaman daima sevgiyle, ışıkla

Müge

- Posted using BlogPress from my iPhone

22 yorum:

  1. Canım hepimizin başına geliyor hiç üzülme.Sebebi çok açık aslında;bebeğimizle geçirdiğimiz zamanda algılarımız hep tam gaz açık;ve bu insanı bazen çok yoruyor.Normalde insanlar sürekli birşey öğretme,pozitif olma modunda gezmiyor;ama biz anneler durmadan birşeyler öğretme,sabır gösterme modundayız.Anlayacağın zihin hiç uyuyamıyor.Sonra ne oluyor,zihin yoruluyor,tükeniyor.Sen tabi ki aslında mutlusun ama zihnin kendi tercihiyle uyumak istiyor biraz ama olmuyor,bu da insanı tahamülsüz yapıyor.Az kaldı tatlım onlar da büyüyor ve daha olgun olacaklar.Kendimize daha fazla zaman ayırabileceğiz zamanla:)Öpüyorum sizi çok,bahçe süpermiş bayıldım,tadını çıkar canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacım, annelik gerçekten zor zanaatmış ama daha çok seni öyle bir eğitiyor ki, kimse bunu başaramazdı ben de:) biz çocuklar büyürken birlikte kahve içmeyi unutmayalım:) bu değerli yorum için ayrıca teşekkür ederim, sevgiler öpücükler Ege' ye ve sana

      Sil
  2. Yiğit 6 aylıkken bacağım kırıldı aynı bu durumlardaydım hareketlerim daha kısıtlıydı annemin boyun fıtıgı nüksettiği için kırık bacak bir atel ve iki değnek ve sıralamaya baslamıs 6 aylık bebekle yanlızdım. Aynı şeyleri bende hissettim bende hep ferhan çocuk diyordum hem işten geliyor hemde çocukla ilgileniyordu ama babalar işe de gitse bebek onlara bağlı değil arkadaşlarıyla dışarı çıktığında aklı evde kalmıyor biz anneler öyle değiliz ki kime bırakırsak bırakalım aklımız evde yani ben öyleyim. Hayatındaki bütün güzelliklerin farkındasın bende o şekilde aşmıştım olayı inşallah her şey gönlünce daha da güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu şekilde Barışdan çok yardım isterken beri yandan kendimden başka kimseye de güvenemiyorum:) annelik işte inşallah hepimizn dilekleri bir bir olsun! Hayat bayram olsun:) sevgiler

      Bu arads senin durumun daha zormuş, benim annem var ve çok yardımcıydı bu süreçte...sağlık olsun da gerisi boş bu hayatta gerçekten

      Sil
  3. çok şükür var olan ve farkında oldukların için..
    aslında kendi kendinin ilacısın.. ne güzellikler var etrafında..
    ve sen bunları görüyorsun, biliyorsun.. mutlu olmak için yetmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmek ve hissetmek de inan mutlu olmaya fazlasıyla yetiyormuş, hep şükür hep şükür

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsın canım, mutlu olmaya yetmez mi, ufacık birşey bile bazen fazlasıyla yetiyor..Ne mutlu ki sen bunun farkındasın, arada böyle şeyler yaşıyor insan, tahammül sınırı çok düşüyor, insan kendine vakit ayırmak istiyor, uyumak istiyor, sonra da en fazla eşinin adı dolanıyor diline..
    (Not:Ama yogunluk, gerginlik şu bahçede süper atılırmış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım arada gelgitler yaşıyoruz olan barışa oluyor:)))) neyse ki anlıyor herzaman olmasa da:))) bu kırık parmak yüzünden deniz havuz yapamadığım için bahçeye sardım çiçek böcekkk dekorasyon:) bir gün birlikte inşallah

      Sil
  5. Sen işte böyle birisin şekerim ve ben seni en çok böyle olduğun için seviyorum.Bardağın dolu tarafını her zaman görmeyi bilen ve bunu yaparken hep sabırlı olan birisin arada senine isyan bayrağı çekme hakkın var.Barış ve ailen hepsi seni çok seviyor kendi enerjisini enerji harcayarak dolduran harcadıkça daha çok enerji dolan biri olduğun için bu hareket kısıtlılığı boğdu seni.

    Geçecek canımcım öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim, bazen herkesin çığlık atma hakkıvar, ama deşarj ama enerji boşaltma ama sirkelenme adı herneyse, uyguladığımda kendime geldiğim kesin:) çok şükür ki alçı çıktı ama kırık hala çok kaynamamış...geçecek inşallah çok öptüm canımm benim

      Sil
  6. Canim Muge..hayati saglikli oldugun muddetce sevdiklerin etrafinda oldugu muddetce ve yasadigin her anin guzelligini icinde hissettigin muddetce sev..her gun bize verilen bir baska baslangic..inisler cikislar her yasta bizlerle bunu unutma..45-50 lere geldiginde Ates in genc bir adam oldugunda ve yaninda Baris in la birlikte o inis cikislar hep olur:)) belki farkli sekillerde dusuncelerde..onemli olan gunu yasamak mutlulugu yakalamak ve hayati kendine guzel kilmaktir..sarilip seni Atesi opuyor ailene, guzel yegenine sevgilerimi iletiyorum...mutluluk eksik olmasin sevgiyle..isikla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Emel ablacığım! Bu sözlerle başka bir pencere açtın bana...farklı şekillerde ve düşüncelerde ne kadsr yerinde oldu! Bu hep sürecek ama benim tepkilerim daha da olgunlaşacak eminim
      Mutluluk içimizi ısıtsın
      Sevgiyle ışıkla:)

      Sil
  7. elimizdekilerin kıymetini her daim bilmek ve bu farkındalıkla onları kucaklamak ne güzeldir sevgili müge...
    yine çok tatlı bir huzura çağırdın,ne sıcak kareler..
    mutluluğun daim olsun.. sağlık,huzur seninle ve paylaşımın bizimle olsun:)
    sevgiler,ateş e ve tatlı annesine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım, bu karelerle için ısındıysa ne mutlu bana...mutluluk hep içimizde ve daima kolay yerde bulunsun emi:)

      Sevgiyle ışıkla sardık sarmaladık:)

      Sil
  8. daha iyi olmana sevindim:)
    sevgi ve sağlıkla:)

    YanıtlaSil
  9. Hep iyi ol sevgili Müge:)Yanı başındakilerin değerini bilen biri olarak bunu hak ediyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi olacağım cnm...şükürler benim temel yaşam yakıtım
      Çok teşekkürler sevgiyle ışıkla :)

      Sil
  10. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ilk fırsatta uğrayacağım...çok sevgiler:)

      Sil
  11. hihi, keyifsiz başlayıp çok tatlı bitirmişsin.
    :)
    son fotodaki ateş de yemelik sanki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deep yazarak kısa sürede hayata döndüm :)))) ateşşşi görsen onun tombıl etlerini ne yaparsın bilememm:))) öpüldünnn cnm

      Sil